Je omgeving op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen het bedrijf? Het uitgeven van een promotiekrant of magazine kan hierbij helpen. Nu denk je vast; is een krant of magazine niet verleden tijd? Dat is helemaal niet zo! Tegenwoordig kan je allerlei originele kanten op met drukwerk en zijn de mogelijkheden eindeloos. Ben je benieuwd hoe je jouw magazine kunt updaten? Lees dan snel verder!
Wat is een magazine QR-code?
Met een QR-code in een tijdschrift kunnen lezers een code scannen met hun smartphone om vervolgens toegang te krijgen tot extra inhoud of een exclusief aanbod. Dit kan een extra interview met een van de medewerkers van het bedrijf zijn, of een exclusieve actiecode die de lezers kunnen gebruiken. Het verwerken van een QR-code vergroot de betrokkenheid van tijdschriftlezers en voegt een interactief element toe aan de gedrukte media. Ze kunnen belangrijk zijn in het succes van je magazine. Tegenwoordig worden we overladen aan verschillende soorten informatie en via allerlei verschillende kanalen. Het gebruik van QR-codes is een efficiënte en leuke manier om de lezers net dat extra digitale tintje te geven wat zij in deze tijd gewend zijn.
Crossmedia
Ben je al op de hoogte van het gebruik van crossmedia? Vanaf nu wel! Bij crossmedia worden er meerdere mediakanalen ingezet voor één campagne. Denk hierbij aan websites, social media, televisie of radio. Het gaat er bij deze techniek niet zozeer om dat op meerdere kanalen dezelfde content beschikbaar is. Het idee erachter is dat er voor ieder medium unieke content wordt gemaakt die een deel van de gehele boodschap vertelt. Alle content op alle gebruikte kanalen vormen bij elkaar de complete puzzel. Crossmediaal communiceren zorgt voor een hoger bereik, waardoor je de voordelen optimaal benut.
Storytelling
Verwerk storytelling elementen in je magazine of krant. Het doel van het uitgeven van een tijdschrift is natuurlijk om je bedrijf aan te prijzen bij de lezers. Dit kan je doen door allerlei feiten en cijfers naar het hoofd van de lezer te gooien, maar de kans is klein dat zij hier iets van onthouden of het leuk vinden om te lezen. Wanneer je gebruik maakt van storytelling voeg je emotie toe in het verhaal. Op deze manier zorg je voor verbinding met de lezer. Door je boodschap in verhaalvorm te vertellen creëer je ook een stukje herkenning. Met storytelling maak je mensen enthousiast. Door het inspelen op emoties zorg je ervoor dat je verhaal en boodschap veel beter blijft hangen. Verhalen zijn nu eenmaal leuk om te lezen!
DrukwerkConcurrent
Heb je zoveel inspiratie op gedaan en wil je je eigen magazine of krant drukken bij DrukwerkConcurrent? In ons assortiment zijn er verschillende mogelijkheden in formaat en materiaal. Zo kan je jouw magazine helemaal naar jouw wensen aanpassen. De specialisten van DrukwerkConcurrent staan voor je klaar en helpen je graag verder.