Top 3 effectieve ontstekingsremmende voeding

Heb je last van ontstekingen? Erg vervelend! Je wilt hier natuurlijk zo snel mogelijk vanaf komen. Je kan verschillende dingen proberen om van je ontstekingen af te komen. De meest natuurlijke oplossing is door ontstekingsremmende voeding toe te voegen in je dieet. Dit zijn natuurlijke onbewerkte producten die een ontstekingsremmende functie hebben. Door natuurlijke producten te eten krijgt je lichaam geen last van eventuele bijwerkingen die je lichaam kan krijgen van toegevoegde stoffen. Benieuwd naar wat voor producten dit kunnen zijn? Lees snel verder om mijn top 3 ontstekingsremmende voeding producten te lezen.

1: Groenlipmossel

Groenlipmossel is een klein schelpdier die hetzelfde oogt als een normale mossel. Opvallend zijn de groene randen die de naam prijs geven. Groenlipmossel werkt ontstekingsremmend en is effectief voor de meeste mensen. Zo werkt het ontstekingsremmend en ondersteund de mossel je kraakbeen. Dit wordt allemaal in gang gezet door de werking van Omega-3 vetzuren, Chondroïtine 4 en 6 en glucosamine. Wil je groenlipmossel kopen? Dit kan je doen bij verschillende speciaalzaken. De Kurkumaspecialist is een erg goede en betrouwbare verkoper van de groenlipmossel. Groenlipmossel kan ingenomen worden door middel van capsules of bijvoorbeeld een zalf. De zalf dient dan gesmeerd te worden op de plekken van je lichaam waar je pijn hebt. Zo kan je de zalf bijvoorbeeld uitsmeren op je schouder wanneer deze veel pijn doet.

2. Kurkuma

Ook kurkuma is een voedingsmiddel wat een positief en ontstekingsremmend effect heeft. Kurkuma kan in verschillende vormen komen zoals bijvoorbeeld kurkuma poeder of kurkuma capsules. Kurkuma komt van oorsprong van kurkuma wortels. Je kan het poeder van deze wortel verwerken in je avondeten een soepje of bijvoorbeeld een smoothie. Dit zorgt ervoor dat je kurkuma gemakkelijk toe kan voegen aan je dagelijks dieet zonder je levensstijl aan te passen.

3. Groene thee

Groene thee is misschien wel een van de lekkerste ontstekingsremmende voedingen. Zo kan je groene thee zelf op smaak brengen met honing en eventueel suiker. Ook is een heerlijke verse groene thee bij bijna alle lunch tentjes te bestellen waardoor je dit als extra ontstekingsremmer toe kan voegen aan je dieet. Het enige wat je dan hoeft te doen is paar keer een koffie laten staan om een extra groen theetje te nemen. Een hele goede, makkelijke en lekkere oplossing dus om toch ontstekingsremmende voeding te kiezen.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.